2020 elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) felel a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért, míg az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum (AMC) látja el a közösségi bormarketing állami feladatait.
A közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében Magyarország kormánya 2020 elejétől a magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat – melyek része többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések szervezése is – az Agrárminisztérium irányítása alatt működő AMC-hez delegálja. Az MTÜ a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának (MAGYAR BOR – SZEMÉLYESEN) gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el. Ezzel a lépéssel a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak az országba látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához, mind a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához.
Az MTÜ 2020-tól a változás eredményeként célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön. Az MTÜ célja mindezek mellett a kialakított eszköztár – több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek stb. – további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.
A döntés értelmében számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el, a többi között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével.
Elindult a magyar bor hivatalos weboldala, a bor.hu
A témához kapcsolódó, 2019. december 19-i hír, hogy elindult a bor.hu. Az internetes oldal modern dizájnnal, letisztult képanyaggal, borrégiókat és borvidéket is bemutató térképpel rendelkezik, és a magyar bor legfontosabb jellemzőit és tudnivalóit összegzi.
A weboldal bemutatja a hazai borrégiókat és borvidékeket, tartalmaz egy bortörténeti összefoglalót, és ismerteti az egyes bortípusokat és a jellegzetes szőlőfajtákat – részben hiánypótló leírásokkal és képanyagokkal. Ezen kívül megtalálható az oldalon a borfogyasztás kultúrájához, a bor-étel párosításhoz kapcsolódó útmutatás, továbbá a honlap az általános borkultúra erősítése mellett beszámol az aktuális hírekről és eseményekről is.
Az MTÜ továbbra is várja a magyarországi borászatok jelentkezését, regisztrációját a bor.hu oldal borászati adatbázisába. A weblapon a Borászok/Borászatok menüpontban könnyen elérhető és kezelhető a borászati regisztrációs felület. Céljuk, hogy az érdeklődők számára a regisztrált magyar borászatok kereshetővé váljanak a legkülönbözőbb szűrési kritériumok alapján – mint például a helyben étkezés és szállás, a pincelátogatáshoz kapcsolódó programok. A teljes országot lefedő borászati partneradatbázis segítségével a gasztro- és borturisták könnyen meg tudják szervezni útjukat, ezzel is elősegítve a hazai borturisztikai forgalom fellendülését.
Az oldal 2020-ban egy eseménynaptárral és médiatárral egészül ki, illetve angol nyelvű verziója is elérhető lesz. További információkért az MTÜ borért felelős szakértői az info@bor.hu címen állnak rendelkezésre - írták.
Belépés
Jelszóemlékeztető
Kérjük, add meg email címed, hogy jelszavad elküldhessük!
Regisztráció